O‘qituvchiga malaka toifasini berish, ularni attestatsiyadan o‘tkazish yil davomida amalga oshiriladi
Joriy yilning 25 yanvar kuni Prezidentimiz tomonidan imzolangan “Xalq ta’limi sohasidagi ilmiy-tadqiqot faoliyatini qo‘llab-quvvatlash hamda uzluksiz kasbiy rivojlantirish tizimini joriy qilish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qaror pedagog xodimlarning malakasini oshirishda yangi imkoniyatlar eshigini ochdi.
Qarorga muvofiq, endi o‘qituvchilar malakasini oshirishda tabaqalashgan dasturlar asosida o‘qitish tizimi joriy etiladi. Bunda xodimlar malaka darajasi, bilimi, ilmiy-pedagogik salohiyati, psixologik tayyorgarligi, ish tajribasiga qarab tabaqalashgan holda o‘qitiladi.
Xo‘sh, xodimlar salohiyatini oshirishda bu tizim nima beradi? Malaka oshirishda tabaqalishtirishning afzalligi shundaki, ish tajribasi va malakasi yuksak xodim bilan endigina sohaga kirib kelayotgan xodim bir dasturni tengma-teng o‘zlashtirolmasligi mumkin. Tajribali xodim uchun ba’zi darslar zerikarli tuyulishi tabiiy. Shundan kelib chiqib aytish mumkinki, tabaqalashgan ta’lim tizimi xalq ta’limi muassasalari har bir xodimining malakasini oshirishda foyda beradi.
Shuningdek, an’anaviy malaka oshirish jarayonida kasbiy o‘qitishning uyg‘unlashgan, ish jarayoni bilan birgalikda olib boriladigan, masofaviy turlari ham joriy etiladi. Ya’ni, har bir xodim uchun amaliyot va nazariyani birgalikda olib borish, vaqtini, ta’bir joiz bo‘lsa, naqdini tejash imkoniyatini yaratadi.
O‘qituvchilarga malaka toifasini berish va saqlab qolish, ularni attestatsiyadan o‘tkazish masalalari yil davomida amalga oshiriladi.
Ilgari xalq ta’limi muassasalari xodimlari 5 yilda bir marotaba malaka oshirgan bo‘lsa, endi ular qarorda belgilangan talablarga ko‘ra, uzluksiz tarzda malakasini oshirib boradi. Qolaversa, “Uzluksiz kasbiy ta’lim” maxsus elektron platformasi orqali xodimlarning individual kasbiy rivojlanish trayektoriyasi tuziladi. O‘qituvchilarning elektron portfoliyasi shakllantirilib, ularga kasbiy rivojlanish trayektoriyasi, natijalari va o‘zlashtirgan o‘quv dasturlari to‘g‘risidagi ma’lumotlar kiritib boriladi.
A’lamjon Ibragimov,
Samarqand viloyat xalq ta’limi xodimlarini qayta tayyorlash va ularning  malakasini oshirish hududiy markazi direktori.
Согласно постановлению, будет внедрена система подготовки учителей на основе дифференцированных программ. При этом обучение сотрудников осуществляется на основе квалификации, образования, научно-педагогического потенциала, психологической подготовки, опыта работы.
Так что же делает эта система для наращивания кадрового потенциала? Преимущество расслоения в обучении без отрыва от производства состоит в том, что только что пришедший на работу сотрудник с высоким уровнем опыта работы и квалификации может не освоить ту же программу. Для опытного сотрудника некоторые уроки могут показаться скучными. Поэтому можно сказать, что дифференцированная система образования поможет повысить квалификацию каждого работника ГОУ.
В традиционный процесс обучения без отрыва от производства также будут внедрены скоординированные дистанционные формы профессионального обучения. То есть, чтобы каждый сотрудник совмещал практику и теорию, это экономит время, так сказать, деньги.
Вопрос квалификации и удержания преподавателей, их аттестация осуществляется в течение всего года.
Если раньше сотрудники учреждений народного образования проходили обучение раз в 5 лет, то теперь они постоянно повышают свою квалификацию в соответствии с требованиями указа. Кроме того, специальная электронная площадка «Непрерывное профессиональное образование» позволит сформировать индивидуальную траекторию профессионального развития сотрудников. Будет создано электронное портфолио педагогов, в которое войдет информация о траектории профессионального развития, результатах и ​​учебных планах.
Аламжон Ибрагимов,
Директор Самаркандского областного регионального центра переподготовки и повышения квалификации народного образования.
Источник: Zarnews.uz

Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:52:56
Tayammum. Tayammum qilish haqida. Tayammum shartlari va bajarilish tartibi Tayammum. Tayammum qilish haqida. Tayammum shartlari va bajarilish tartibi
O’zbek tilshunoslari haqida ma’lumot O’zbek tilshunoslari haqida ma’lumot
“So‘nggi qo‘ng‘iroq” tadbirlari uchun pul yig‘ish qat’iyan ta’qiqlanadi “So‘nggi qo‘ng‘iroq” tadbirlari uchun pul yig‘ish qat’iyan ta’qiqlanadi
Tez o‘qish uchun qaysi kitoblar yordam beradi? Tez o‘qish uchun qaysi kitoblar yordam beradi?
Qish fasli haqida qiziqarli faktlar Qish fasli haqida qiziqarli faktlar
Toshkent shahrida uy-joy narxlari pasaymoqdami? Toshkent shahrida uy-joy narxlari pasaymoqdami?
Tibbiy sug‘urta majburiymi ixtiyoriymi? Tibbiy sug‘urta majburiymi ixtiyoriymi?
100 foizlik ustama olish huquqi qanday pedagoglarga beriladi? 100 foizlik ustama olish huquqi qanday pedagoglarga beriladi?
Bu yil Ijodiy va kasbiy yo'nalishlarda sinov qanday bo'ladi? Bu yil Ijodiy va kasbiy yo'nalishlarda sinov qanday bo'ladi?
O’qishni ko’chirish (perevod) yangi tartibi haqida O’qishni ko’chirish (perevod) yangi tartibi haqida
Matematika fanidan onlayn olimpiada testlari to’plami Matematika fanidan onlayn olimpiada testlari to’plami
Deputat: “Maktablar ochilishini Mahalliy kengashlar hal qiladi deyish - mas’uliyatdan qochish Deputat: “Maktablar ochilishini Mahalliy kengashlar hal qiladi deyish - mas’uliyatdan qochish
1-kurs talabalari uchun kontrakt to‘lash muddati belgilandi 1-kurs talabalari uchun kontrakt to‘lash muddati belgilandi
Endi o’quvchilar diniy libosda maktabga kelishi mumkinmi? Endi o’quvchilar diniy libosda maktabga kelishi mumkinmi?
Tez uxlab qolishning 7 ta ilmiy usuli Tez uxlab qolishning 7 ta ilmiy usuli
"Tarbiya fanini duch kelgan o‘qituvchi o‘tmoqda" – alisher qodirov "Tarbiya fanini duch kelgan o‘qituvchi o‘tmoqda" – alisher qodirov
3-noyabr onlayn darslar jadvali 3-noyabr onlayn darslar jadvali
Chet tili sertifikatiga ega abituriyentlar ogohlantirildi Chet tili sertifikatiga ega abituriyentlar ogohlantirildi
2020 yilning eng ommabop parollari 2020 yilning eng ommabop parollari
Bu yilgi o‘quv yili oflayn tarzda boshlanadimi? Bu yilgi o‘quv yili oflayn tarzda boshlanadimi?