Birinchi parta boyning bolasi uchunmi?
Boshlang‘ich sinfda o‘qiydigan jiyanim darsdan kelib, ertadan maktabga bormasligini aytdi. Sababini so‘raganimda, u har doim orqa partalardan birida darsga qiziqmaydigan sinfdoshi bilan birga o‘tirishini, berilgan uyga vazifani ustoziga boshqalardan avval ko‘rsata olmayotganini, birinchi qatorlarda o‘tirsa faqat “besh” bahoga o‘qishini aytdi.
Yana uning gaplaridan ma’lum bo‘ldiki, old o‘rinlarni maktab direktori va o‘qituvchilarning farzandlari egallashibdi.
Uni ovutishga harakat qildim. Bilim olish, a’lochi o‘quvchi bo‘lish uchun qaysi partada o‘tirishning ahamiyati yo‘qligini uqtirdim. Tushungandek bo‘lib, maktabga qatnay boshladi. Oradan ikki-uch oy o‘tib, shu paytgacha darslarni yaxshi o‘zlashtirib kelayotgan jiyanimning darsga bo‘lgan qiziqishi so‘nayotganini sezdim. Bolaligim yodimga tushdi.
O‘quvchilik davrimda birinchi partada o‘tirish ko‘pchilik sinfdoshlarimning orzusi edi.  Sababi, bu joy qishlog‘imizdagi boy va obro‘li kishilarning farzandlari uchun edi. Ulardan keyin old qatorlarda a’lochi, intizomli bolalar o‘tirishardi. Bilimsiz, to‘polonchi bolalar esa oxirgi partalarga egalik qilardi. 7-sinfdagina o‘qituvchimiz bir oddiy oilaning o‘g‘lini birinchi partaga o‘tqazdi. Avvaliga hayron qoldik, bu bolaning ota-onasi boy emas, o‘zi a’lochi ham bo‘lmasa, deb. Bir-ikki kundan keyin u maktabga ko‘zoynak taqib keldi…
Sinfdoshlarimdan old qatorlarda o‘tirgan a’lochi o‘quvchilargina oliy ma’lumotli bo‘ldi. Ular orasida ko‘zoynak taqqan yigit ham bor. Darsga unchalik qiziqmaydiganlari esa ota-onalari obro‘li bo‘lsa-da oliy o‘quv yurtiga o‘qishga kirolmadi.
Bugungi kunda ayrim maktablarda o‘quvchilar har hafta yoki har kuni birinchi partalarda almashib o‘tirishi an’anaga aylanganini eshitgandim. Bu yaxshi, menimcha. Lekin aynan shu odat hali ko‘pgina maktablarga yetib bormagan. Har doim o‘quvchi bir partada birgina sinfdoshi bilan emas, vaqti-vaqti bilan joy almashib o‘tirsa, samarali bo‘lishi shubhasiz. Bu uning ilm olishi, barcha sinfdoshlari bilan qadrdon bo‘lishi, o‘zidan a’lochi o‘quvchilarga havas qilib intilishi, bilimsizroq sinfdoshlariga yordam bo‘lishi, o‘zaro tenglik va bag‘rikenglikni his qilib kamol topishiga xizmat qiladi. Siz nima deysiz?
Dilnoza Hasanova.
Он также сообщил, что инициативу взяли на себя дети директоров школ и учителей.
Я пытался его потереть. Мне сказали, что не имеет значения, за какой партой ты сидишь, чтобы получить образование или быть отличником. Судя по всему, он начал ходить в школу. Два или три месяца спустя я заметил, что моя племянница, которая хорошо училась в школе, теряет интерес к предмету. Я вспомнил свое детство.
Когда я был студентом, сидеть за партой было мечтой многих моих однокурсников. Потому что это место предназначалось для детей богатых и знаменитых людей нашего села. За ними в первых рядах шли отличные, дисциплинированные дети. Последние парты принадлежали необразованным буйным детям. Только в 7 классе наша учительница посадила сына обычной семьи на первый этаж. Сначала нас удивило, что родители мальчика небогатые и он не очень хороший. Через день или два он пришел в школу в очках…
Высшее образование получили только лучшие ученики первого ряда моего класса. Среди них молодой человек в очках. Те, кто менее интересовался предметом, не смогли поступить в университет, несмотря на то, что их родители были престижными.
Я слышал, что сегодня в некоторых школах существует традиция, когда ученики по очереди стоят за стойкой каждую неделю или каждый день. Думаю, это хорошо. Но во многих школах этого нет. Более эффективно, когда ученики время от времени сидят за одной партой, а не только с одним одноклассником. Это помогает ему учиться, быть любимым всеми одноклассниками, завидовать лучшим ученикам, помогать менее образованным одноклассникам, развивать чувство равенства и терпимости. Что ты говоришь?
Дильноза Гасанова.
Источник: Zarnews.uz

Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:52:22
Prezident maktablari kirish imtihonlarida javoblarni nega qalam bilan belgilanadi? Prezident maktablari kirish imtihonlarida javoblarni nega qalam bilan belgilanadi?
DTM kirish imtihonlari haqida yangilik! Qabul 2021-2022 DTM kirish imtihonlari haqida yangilik! Qabul 2021-2022
Onlayn darslar uchun koʻngilli ustozlar izlanmoqda! Onlayn darslar uchun koʻngilli ustozlar izlanmoqda!
Murodjon Mansurov haqida: hayoti, asarlari, faoliyati, tarjimai hol Murodjon Mansurov haqida: hayoti, asarlari, faoliyati, tarjimai hol
Yurtimizda zamonaviy maktablar tashkil etiladi Yurtimizda zamonaviy maktablar tashkil etiladi
magistr.edu.uz Qabul 2022: Magistraturaga onlayn qabul boshlandi magistr.edu.uz Qabul 2022: Magistraturaga onlayn qabul boshlandi
Qishda kayfiyatni qanday ko‘tarish mumkin? Qishda kayfiyatni qanday ko‘tarish mumkin?
Kollej va texnikumlarda kontrakt narxlari ma’lum qilindi (2020-2021) Kollej va texnikumlarda kontrakt narxlari ma’lum qilindi (2020-2021)
O’qituvchilar eng ko’p maosh oladigan 17 mamlakat O’qituvchilar eng ko’p maosh oladigan 17 mamlakat
Tarix DTM majburiy testlar 2022 javobi bilan Tarix DTM majburiy testlar 2022 javobi bilan
Bolalar tarbiyasi uchun mashhur psixologdan ko'rsatmalar Bolalar tarbiyasi uchun mashhur psixologdan ko'rsatmalar
Quyosh haqida she’rlar to‘plami quyosh oftob Quyosh haqida she’rlar to‘plami quyosh oftob
Kvota 2022 Masofaviy qabul kvotalari to‘liq yuklab olish Kvota 2022 Masofaviy qabul kvotalari to‘liq yuklab olish
Yosh onalarga foydali maslahatlar. 10 asosiy maslahat Yosh onalarga foydali maslahatlar. 10 asosiy maslahat
Prezident maktablariga kirish uchun topshiriladigan hujjatlar ro'yhati Prezident maktablariga kirish uchun topshiriladigan hujjatlar ro'yhati
“The New York Times” oʻz oʻquvchilarining Oʻzbekiston haqidagi bilimini sinab koʻrdi “The New York Times” oʻz oʻquvchilarining Oʻzbekiston haqidagi bilimini sinab koʻrdi
Alifbe fanidan electron darslik, alifbe kitobi 1-sinf Alifbe fanidan electron darslik, alifbe kitobi 1-sinf
Mehnat va ijtimoiy munosabatlar akademiyasiga kirish test sinovlari vaqti Mehnat va ijtimoiy munosabatlar akademiyasiga kirish test sinovlari vaqti
Qamchibek Kenja. Qamchibek Kenja haqida: hayoti, asarlari, faoliyati Qamchibek Kenja. Qamchibek Kenja haqida: hayoti, asarlari, faoliyati
Faqirlik va boylik haqida maqollar to’plami Faqirlik va boylik haqida maqollar to’plami