Muallim albatta gazeta o‘qishi lozim
Prezidentimiz o‘tgan yil 30 sentyabrda O‘qituvchi va murabbiylar kuniga bag‘ishlangan tantanali marosimda: “Ayting-chi, o‘qituvchi o‘z ustida ishlashi, bilim va mahoratini oshirishi uchun qo‘shimcha metodik yordamni qayerdan oladi? Albatta, shu sohaga oid kitob va qo‘llanmalardan, maxsus pedagogik nashrlardan oladi.
Afsuski, biz keyingi yillarda “majburiy obuna” bahonasida ixtiyoriy obunani ham yo‘q qildik. Buning natijasida maktab va oliygohlarning o‘qituvchi va domlalari o‘zlari uchun zarur bo‘lgan gazeta va jurnallardan ajralib qoldi. Shunday ayanchli holga keldikki, hatto ayrim rahbarlar gazeta o‘qimasligi bilan maqtanadigan bo‘ldi.
O‘zingiz bilasiz, dunyoda kompyuter texnologiyalari eng rivojlangan davlatlardan biri — bu Yaponiyadir. Lekin ushbu mamlakatda kuniga 3-4 million nusxada nashr etiladigan gazetalar borligiga nima deysiz? Aytmoqchimanki, hayotimizda radio-televideniye, internet bilan birga bosma nashrlarning ham o‘z o‘rni bor.
Bugungi kunda bosma nashrlarni ta’lim muassasalariga, o‘qituvchi-professorlarga yetkazib berish ham jiddiy muammoga aylangan. Chunki bu borada matbuot tarqatish va pochta tizimining faoliyati mutlaqo talabga javob bermaydi”, degan edi.
Davlatimiz rahbarining ushbu gaplaridan xulosa qildimki, birinchi navbatda, mamlakatimiz ta’lim tizimining bosh nashri — “Ma’rifat” gazetasi materiallari maktablarda o‘qituvchilar tomonidan mutolaa qilinib, nashr pedagoglarning bahs-munozara minbariga aylanishi lozim.
Ijodiy qobiliyatini yanada rivojlantirish maqsadida maktab o‘quvchilarining o‘qigan asarlari haqidagi fikr-mulohazalari, yozgan insholarini “Tong yulduzi”, “G‘uncha”, “Gulxan” kabi nashrlarda chop etilishini ta’minlash kerak.
O‘quvchi va o‘qituvchilarning kitobxonligini yanada oshirish maqsadida har ikki hafta yakunida natijalar o‘rganilib, ilg‘or o‘quvchilarning natijasi (o‘qigan asarlari haqida yozgan maqolalari yoki insholari) keng ommaga tanishtirib borilishi, matbuotda yoritilishi lozim. Buning natijasida, o‘qishga qiziqmaydigan o‘quvchilarda qiziqish oshadi, intellekti rivojlanadi.
O‘qituvchi ish jarayonida ta’lim nashrlaridan olgan xulosalaridan amalda samarali foydalanishi samarasida ko‘rsatgichga erishgach, orttirgan tajribasini, o‘quvchilardagi ijobiy o‘zgarishlarni “Ustoz-shogird” an’anasining davomi sifatida ta’lim nashrlarida yoritib borish ham mumkin.
Joylarda, ayniqsa tuman markazidan olisdagi aksariyat mahallalarda kutubxona yo‘qligi sababli maktab qoshidagi kutubxonalarga «Oila, mahalla va maktab” konsepsiyasi doirasida hududdagi tadbirkorlarni, nuroniy otaxonu onaxonlarni, faxriy o‘qituvchilarni, maktabning sobiq bitiruvchilarini, shu hududdan saylangan deputatlarni taklif qilib, «kitobsevarlar klubi» tashkil etish, kitob aksiyalarini o‘tkazish orqali homiylik yordami sifatida kutubxonalarda badiiy, ilmiy, fan-texnika, san’at va boshqa yo‘nalishlarda kitoblarni yig‘ish va aholini kitobxonlikka  jalb qilish mumkin.
Aziza BOYMURODOVA.
К сожалению, в последние годы мы также ликвидировали добровольную подписку под предлогом «обязательная подписка». В результате учителя школ и вузов лишаются необходимых им газет и журналов. Это стало настолько трагичным, что некоторые лидеры даже хвастались тем, что не читают газету.
Как известно, одной из самых развитых стран мира в области компьютерных технологий является Япония. А как быть с тем, что в этой стране 3-4 миллиона ежедневных газет? Я имею в виду, что наряду с радио, телевидением и Интернетом печатные СМИ занимают место в нашей жизни.
Сегодня доставка печатной продукции в учебные заведения и учителям также является серьезной проблемой. «Потому что распространение прессы и работа почтовой системы совершенно не соответствуют требованиям».
Из этих слов главы нашего государства я сделал вывод, что в первую очередь материалы главного издания системы образования страны – «Ма’рифат» должны быть прочитаны учителями в школах, а издание должно стать площадка для обсуждения учителей.
В целях дальнейшего развития их творческих способностей необходимо обеспечить публикацию отзывов школьников о своих произведениях и сочинениях в таких изданиях, как «Звезда зари», «Гунча», «Гюльхан».
В целях дальнейшего повышения читабельности учащихся и преподавателей результаты следует изучать каждые две недели, а результаты продвинутых учащихся (статьи или рефераты о прочитанных ими произведениях) представлять широкой публике и публиковать в печати. В результате учащиеся, которые не заинтересованы в чтении, становятся более заинтересованными и развивают свой интеллект.
В результате эффективного использования учителем выводов учебных изданий на практике полученный опыт и положительные изменения у учащихся могут быть освещены в учебных изданиях как продолжение традиции «Учитель-ученик».
В связи с отсутствием библиотек во многих местах, особенно в махаллях, удаленных от районного центра, в рамках концепции «Семья, район и школа» в школьные библиотеки приглашены предприниматели, просвещенные родители, заслуженные учителя, бывшие выпускники школ. , избранных депутатов от района.Возможна организация клуба, сбор книг в библиотеках по направлениям искусства, науки, техники, искусства и другим направлениям в качестве спонсорской помощи через книжные акции и привлечение населения к чтению.
Азиза БОЙМУРОДОВА.
Источник: Zarnews.uz

Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:52:14
Donolik va nodonlik haqida maqollar to’plami Donolik va nodonlik haqida maqollar to’plami
Huquqshunos mulohazasi: Bir xil stipendiya to’lash qonuniy emas Huquqshunos mulohazasi: Bir xil stipendiya to’lash qonuniy emas
2021-yilgi davlat dasturi qabul qilindi. Muhokamalar natijalari qanday boʻldi? 2021-yilgi davlat dasturi qabul qilindi. Muhokamalar natijalari qanday boʻldi?
Eshqobil Shukur hayoti, faoliyati, asarlari, mukofotlari Eshqobil Shukur hayoti, faoliyati, asarlari, mukofotlari
Onlayn darslar uchun koʻngilli ustozlar izlanmoqda! Onlayn darslar uchun koʻngilli ustozlar izlanmoqda!
Yil fasllari va tabiat hodisalari haqida maqollar to’plami Yil fasllari va tabiat hodisalari haqida maqollar to’plami
Kunduzgi ta’lim qabul kvotasi 2021 yuklab olish kvotalar Kunduzgi ta’lim qabul kvotasi 2021 yuklab olish kvotalar
O’qituvchilar Malaka toifa sertifikati muddatlari uzaytirildi O’qituvchilar Malaka toifa sertifikati muddatlari uzaytirildi
Rus tili (milliy) 2021-2022 ish rejalar to'plami 2-11-sinf Rus tili (milliy) 2021-2022 ish rejalar to'plami 2-11-sinf
В вузах Узбекистана внедрят тестовые испытания открытого типа В вузах Узбекистана внедрят тестовые испытания открытого типа
Biologiya mavzulashtirilgan testlar to’plami 5-11 sinf Biologiya mavzulashtirilgan testlar to’plami 5-11 sinf
«Jizzaki, qo'rs va injiq...» Bolalar ruhshunosiga 7 savol «Jizzaki, qo'rs va injiq...» Bolalar ruhshunosiga 7 savol
Rulni qanday ushlashga qarab xarakterni aniqlash testi Rulni qanday ushlashga qarab xarakterni aniqlash testi
Til haqida topishmoq, eng sara topishmoqlar Til haqida topishmoq, eng sara topishmoqlar
DTM uchinchi kun test natijalarini 2022 e’lon qildi DTM uchinchi kun test natijalarini 2022 e’lon qildi
Erkin Vohidov hayoti, ijodi, asarlari, faoliyati, tarjimai hol Erkin Vohidov hayoti, ijodi, asarlari, faoliyati, tarjimai hol
Biologiya milliy sertifikat test savollari javobi bilan Biologiya milliy sertifikat test savollari javobi bilan
Imtiyoz asosida o‘qishga kirgan qizga 01-raqamli talabalik guvohnomasi topshirildi Imtiyoz asosida o‘qishga kirgan qizga 01-raqamli talabalik guvohnomasi topshirildi
Сотрудничество в сфере образования по системе «2+2» Сотрудничество в сфере образования по системе «2+2»
Xashorotlar haqida she’rlar to‘plami xashorot Xashorotlar haqida she’rlar to‘plami xashorot