Bola nima xohlaydi? - Tarbiyaning 21 qoidasi
AQShning San-Fransisko shtati yaqinida joylashgan “Merri Moppets” (Merry Moppets) xususiy maktabida o‘quvchilarning ruhiy holatlariga alohida e’tibor qaratilgan. Masalan, haftaning har juma kuni o‘quvchi maktabga o‘z sevimli o‘yinchog‘ini olib kelishi mumkin. Sevgan kitoblarini esa har kuni yonida olib yurishiga ruxsat beriladi. Har hafta o‘quvchilarga kutilmagan quvonchli tadbir o‘ylab topish taklif qilinadi, masalan, g‘alati soch turmaklari kuni yoki tungi kiyimlar kuni.
Ushbu ta’lim maskanining yana bir diqqatga sazovor tomonlaridan biri, maktabda har bir o‘quvchi uchun quticha mavjud. Unda o‘qituvchilar uyga vazifalar ruyxati, darslar jadvali yoki ota-onalarga xat qoldirishlari mumkin ekan. Quyidagi maktub xuddi shunday qutichaga solingan, bir o‘quvchining ota onasiga yozilgan. Uning e’tiborli tomoni xat bola tilidan bayon etilgan. Odatda tarbiya borasida biz kattalar ko‘b va xub gapiramiz, kitobu maqolalar o‘qiymiz. O‘qituvchi esa bu masalaga kutilmagan tomondan yondoshganligi bois, ularni siz bilan baham ko‘rishni lozim ko‘rdik.
1. Meni ko‘p erkalatmang. Har bir istagimni amalga oshirishga majbur emassiz.
2. Men bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri gaplashishga, sizni xavotirga solgan holatlarni so‘rashga qo‘rqmang.
3. Yomon odatlarga o‘rganib qolishimga izn bermang. Yomon odatlardan qutulish yanada qiyin.
4. Fikrlarimga e’tiborga loyiq bo‘lmagan xayolparastlik, yosh bolalik deb qaramang. Bunday holatlarda o‘zimni yanada yomon tuta boshlayman.
5. Meni boshqalar yonida izza qilib urishmang, xatoimni o‘zgalar yonida ovoza qilmang. O‘zim bilan yuzma yuz o‘tirib gaplashing, dakki yoki o‘git bering, shundagina xatolarimni yaxshiroq anglayman.
6. Xatolarimni — tuzatib bo‘lmas jinoyatdek ko‘rsatmang.
7. Xatolarimning natijasidan meni asramang. Har bir harakatimning javobgarligi borligini tushunimga izn va imkon bering.
8. Ba’zan kichik ayblovlarim yoki e’tirozlarim uchun jazolamang. Siz bilan muloqot qilishni, o‘z fikrimni aytishni istayman.
9. Sizni yomon ko‘raman, degan gaplarim yoki harakatlarimni yuragingizga yaqin olmang. Men sizni yomon ko‘rmayman, men har tomonlama boshqarmoqchi bo‘lgan kuchingizga qarshi kurashga kirishaman xolos.
10. Bir narsani 100 marotaba takrorlamang. Aks holda, qulog‘im kar bo‘lib qolganday munosabatda bo‘la boshlayman.
11. Qila olmaydigan va’dalarni bermang. Aldagani bola yaxshi demang. Sizga ishonmay qo‘yaman.
12. Unutmang, o‘z hissiyotlarimni hali to‘lig‘icha bayon eta olmayman, chunki bolaman.
13. Jahlingiz chiqib turganda mendan haqiqatni talab qilmang. Sizdan qo‘rqqanimdan yolg‘on gapirishim mumkin.
14. Bugun biror narsaga izn bermay, ertaga aynan o‘sha narsaga izn berishingiz, o‘zgaruvchanligingiz tarbiyamni buzadi.
15. Savollarimni javobsiz qoldirmang. Baribir javob izlashdan to‘xtamayman, ammo bu javoblarni boshqa manbalardan topishim mumkin va bu javoblar har doim ham meni to‘g‘ri yo‘lga undamasligi mumkin.
16. Qo‘rqqan narsalarimni  arzimagan narsa deb qabul qilmang. Ular muhim, kichkina emas. Siz meni tushunmasangiz ko‘proq qo‘rqa boshlayman.
17. O‘zingizni menga mukammal va xatosiz kishi kabi tanitmang. Unday emasligini bilganimda xafa bo‘laman, sinaman.
18. Ba’zan mendan kechirim so‘rashingizni obro‘ingizni yo‘qotish deb qabul qilmang. Uzr so‘rashingiz bilan meni ham o‘z aybimni tan olib kechirim so‘rashga o‘rgatasiz.
19. Unutmang, men tez katta bo‘lyapman. Tarbiya uslubingizda buni e’tiborga oling.
20. Tajriba qilib ko‘rishni ma’n qilmang. Men dunyoni tajriba, kashfiyotlar qilish bilan o‘rganaman, atrofni taniyman, fikr va xulosa qilaman.
21. Va so‘nggisi — baxtli bo‘lib o‘sishim uchun ota onam meni yaxshi ko‘rishlarini his qilishim shart.
Tarbiya borasida farzandlaringizning o‘z fikr mulohazalari haqida qiziqib ko‘ring va biz bilan o‘rtoqlashing.
https://www.psychologies.ru manbasi asosida Kavsar Asxobova tayyorladi.
Еще одной изюминкой этого учебного заведения является то, что в школе есть ящик для каждого ученика. Это позволяет учителям оставлять списки домашних заданий, расписания занятий или письма родителям. Следующее письмо находится в аналогичном ящике и адресовано одному из родителей ученика. Интересно, что письмо написано на языке ребенка. Став взрослыми, мы обычно много говорим о воспитании детей, читаем книги и статьи. А так как учитель подошла к этому вопросу с неожиданной стороны, мы решили поделиться ими с вами.
1. Не балуй меня слишком сильно. Не обязательно исполнять каждое желание.
2. Не бойтесь говорить со мной напрямую и спрашивать о том, что вас беспокоит.
3. Не позволяй мне приобретать вредные привычки. Избавиться от вредных привычек сложнее.
4. Не считай мои мысли маловажными фантазиями, детством. Я чувствую себя плохо об этом.
5. Не ругайте меня перед другими, не озвучивайте мою ошибку перед другими. Поговорите со мной лицом к лицу, дайте мне совет или совет, чтобы я мог лучше понять свои ошибки.
6. Не указывайте на мои ошибки как на непоправимые.
7. Не защищай меня от последствий моих ошибок. Позвольте мне понять, что я несу ответственность за каждое действие, которое я совершаю.
8. Не наказывай меня иногда за мои мелкие обвинения или возражения. Я хочу пообщаться с вами, высказать свое мнение.
9. Не принимай близко к сердцу мои слова или действия о том, что я тебя ненавижу. Я не ненавижу тебя, я просто буду всеми способами бороться против силы, которую ты хочешь контролировать.
10. Не повторяйте одно и то же 100 раз. Иначе я начинаю чувствовать себя глухим.
11. Не давайте обещаний, которые не сможете выполнить. Не говорите, что обманщик хороший. Я не могу тебе поверить.
12. Помните, я еще не могу полностью выразить свои чувства, потому что я ребенок.
13. Не требуй от меня правды, когда злишься. Я могу солгать, потому что боюсь тебя.
14. Ничего не допустив сегодня, допустив то же самое завтра, твоя изменчивость погубит мое воспитание.
15. Не оставляйте мои вопросы без ответа. Я не собираюсь прекращать искать ответы, но я могу найти эти ответы из других источников, и эти ответы не всегда могут вести меня в правильном направлении.
16. Не принимай мои страхи как должное. Они важные, а не маленькие.Если ты меня не понимаешь, я еще больше напуган.
17. Не представляйся мне совершенным и безупречным. Мне очень жаль это слышать.
18. Не думайте, что иногда извиняться передо мной — это позор. Когда ты извиняешься, ты учишь меня признавать свою вину и извиняться.
19. Помни, я быстро расту. Помните об этом в своем стиле воспитания.
20. Не прекращайте экспериментировать. Я исследую мир через опыт, открытия, знания, рассуждения и рассуждения.
21. И последнее, но не менее важное: я должен чувствовать, что мои родители любят меня, чтобы я мог расти счастливым.
Узнайте, что ваши дети думают о воспитании детей, и поделитесь этим с нами.
Подготовила Кавсар Асхобова на основе источника https://www.psychologies.ru.
Источник: Farzand.uz

Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:51:39
Quyosh chiqquncha uyqudan uyg‘onish uchun 6 sabab Quyosh chiqquncha uyqudan uyg‘onish uchun 6 sabab
1-sinflar uchun mantiqiy topshiriqlar to’plami 1-sinflar uchun mantiqiy topshiriqlar to’plami
Qanday maktablar Qizil ro'yhatga kiritiladi? Qanday maktablar Qizil ro'yhatga kiritiladi?
Eng qimmat va eng arzon ta’lim yo‘nalishlarida kontrakt miqdorlari Eng qimmat va eng arzon ta’lim yo‘nalishlarida kontrakt miqdorlari
O’qituvchilar uchun barcha fanlardan metodlar to’plami O’qituvchilar uchun barcha fanlardan metodlar to’plami
Ozon qatlami bo‘yicha yangi milliy dastur qabul qilindi Ozon qatlami bo‘yicha yangi milliy dastur qabul qilindi
O‘rta maxsus ma’lumotli o‘qituvchilar uchun 1000 ta maqsadli qabul parametrlari tasdiqlandi O‘rta maxsus ma’lumotli o‘qituvchilar uchun 1000 ta maqsadli qabul parametrlari tasdiqlandi
Barcha fanlardan metodbirlashma hujjatlari yuklab olish Barcha fanlardan metodbirlashma hujjatlari yuklab olish
Zakovat turnirida g’olib bo’lgan o’quvchilar bilan tanishing Zakovat turnirida g’olib bo’lgan o’quvchilar bilan tanishing
Kredit-modul tizimiga oʻtish nima uchun kerak? Maqsad, mohiyat va afzallik Kredit-modul tizimiga oʻtish nima uchun kerak? Maqsad, mohiyat va afzallik
Koronavirus bolalar uchun qanchalik xavfli? Koronavirus bolalar uchun qanchalik xavfli?
Pandemiya sharoitida nodavlat bog‘chalar va maktablar qanday faoliyat ko‘rsatmoqda? Pandemiya sharoitida nodavlat bog‘chalar va maktablar qanday faoliyat ko‘rsatmoqda?
“Temur tuzuklari”: hikmatlar va haqiqatlar “Temur tuzuklari”: hikmatlar va haqiqatlar
Xususiy maktablarda bir oylik o’qish narxlari qancha? Xususiy maktablarda bir oylik o’qish narxlari qancha?
Аniq fanlar metodbirlashma hujjatlari yuklab olish Аniq fanlar metodbirlashma hujjatlari yuklab olish
Koronavirusning ikkinchi to‘lqini yuz bergan taqdirda ta’lim to‘xtatilishi mumkin Koronavirusning ikkinchi to‘lqini yuz bergan taqdirda ta’lim to‘xtatilishi mumkin
Oʻzbekiston 16-martdan qatʼiy karantinga qaytishi rostmi? Oʻzbekiston 16-martdan qatʼiy karantinga qaytishi rostmi?
Alisher Navoiy gʻazallari chuvash tilida yangradi Alisher Navoiy gʻazallari chuvash tilida yangradi
Maktablarga quyosh panellari o'rnatilmoqda Maktablarga quyosh panellari o'rnatilmoqda
Uy vazifasi berilmaydigan maktablar Uy vazifasi berilmaydigan maktablar